Výtvarný obor
Prostřednictvím pozorování a objevování okolního světa se žáci učí poznávat a smysluplně používat
výtvarný jazyk. Klademe důraz na rozvíjení dětské fantazie a nenásilným, individuálním přístupem
podporujeme přirozené výtvarné nadání jednotlivých žáků podle jejich osobnosti.
V hodinách přípravné výtvarné výchovy se děti seznamují se základními klasickými technikami
formou hry vycházející z dětské tvůrčí radosti a touhy experimentovat s barvou, linií, plochou a
tvarem. Žáci mají během celého studia možnost postupně se seznámit se všemi hlavními výtvarnými
disciplínami. Především je to kresba, malba, grafika, modelování, keramika a objektová tvorba.
Součástí výuky je také výtvarná kultura.
Žáci vystavují své práce v zajímavých prostorách a zúčastňují se nejrůznějších regionálních,
celorepublikových i zahraničních uměleckých soutěží. Výtvarný obor úzce spolupracuje s ostatními
uměleckými obory na společných projektech (např. kulisy a rekvizity pro divadelní představení,
návrhy a tvorba kostýmů, výstavy na koncertech hudebního oboru a další).
Přijímání uchazečů ke vzdělávání (dle vyhlášky 71/2005 Sb.)
Ke studiu jsou přijímáni uchazeči na základě úspěšného vykonání talentové zkoušky a doporučení přijímací komise, jejíž členy
jmenuje ředitel školy. Termín konání talentových zkoušek zveřejní škola nejpozději 14 dnů před jejich konáním.
Do přípravného studia jsou přijímáni uchazeči, kteří k 1. 9. následujícího školního roku dovrší 5 let a prokáží předpoklady ke
vzdělání. Do základního studia jsou přijímáni uchazeči, kteří k 1. 9. následujícího školního roku dovrší 7 let. Při přijetí žáka do
vyšších ročníků je kritériem zvládnutí látky za předchozí ročník (dle ročníkových výstupů ŠVP ZUŠ Rychvald).
- Ověření výtvarného citu pro barvu a tvar posouzením přinesených prací (min. 5), (0-70 bodů)
- Celková vnímavost a reakce na podněty; komunikace s učitelem (0-30 bodů)
Při přijetí žáka do vyšších ročníků je kritériem zvládnutí látky za předchozí ročník (dle
ročníkových výstupů ŠVP ZUŠ Rychvald).